השר וסרלאוף: "אם היועמ"שית לא תענה – אעתור לבג"צ"

אבי יעקב 2 Comment on השר וסרלאוף: "אם היועמ"שית לא תענה – אעתור לבג"צ"

השר יצחק וסרלאוף ליעקב ריבלין ואבי בלום בתכנית 'פילפוליטיקה': "מותר לביידן לחשוב שאני קיצוני, אני ואזרחי ישראל חושבים אחרת. כתבתי במכתב שאם לא אקבל תשובות איאלץ לעתור לבג"צ"

צילום: Yossi Aloni/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף שוחח עם הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום בתוכנית 'פילפוליטיקה', והתייחס לכל הנושאים הבוערים. על רוח העוינות הנושבת מכיוון ארה"ב לאחרונה אמר: "מותר לביידן לחשוב שאני קיצוני, אני חושב אחרת. אזרחי ישראל בחרו ותומכים בי, אני מעריך שגורמים מסוימים לוחשים על אוזנו. אני לא מתרגש מההערכה מחדש, כבר היה לעולמים. אנחנו עדיין שומרים על זכותינו ומתנגדים למדינה פלסטינית. לא משנה מה אנחנו נעשה, משנה כיצד חפצים למתג אותנו בבית הלבן. אנחנו מדינה עצמאית ומנהלים את ענייני הפנים שלנו בעצמינו".

לגבי המשך חקיקת הרפורמה המשפטית אמר: "אני חושב שהדברים של ביידן לא קשורים לרפורמה המשפטית בכלל, ולכן אני בעד להמשיך למלאות את רצון בוחרינו. השופט סולברג תומך בעילת הסבירות, וכמוהו עוד שופטים רבים בדימוס. יש הרבה היגיון בצמצום עילת הסבירות, אנחנו לא מבקשים לבטלו כליל אלא לצמצם שלא יחול על ראש ממשלה ושרים אלא רק על דרגים מקצועיים. לבית המשפט יש עוד הרבה כלים שהוא יכול לבקר את הממשלה, עילת המידתיות למשל. אנחנו רוצים לצמצם את הסבירות כי זה גדרים מאוד מעורפלים".

השר וסרלאוף התייחס לישיבת הממשלה בתחילת השבוע בה תקפו השרים את היועמ"שית : "דברי חכמים בנחת נשמעים, לא צריך להתלהם. אפשר להציג טענות ענייניות, הכל מגובה בעובדות ונתונים, לא צריך לתקוף. אבל חשוב לזכור שהיועמ"שית לא הסכימה לפסוק כללים ברורים בעניין ההפגנות, הן בנתב"ג והן מול בתי השרים. צריך לזכור שאנחנו במשחק שחמט מול מערכת שמרכזת בידיה את כל הכוח, כשר בממשלה אני חייב להיזהר במילותיי, אך אומר שהם בעלי הבית שלא נותנים לנו להוביל את המדיניות שלנו באמתלאות שונות. ביקשתי במכתבי מהיועמ"שיץ לקיים שיח ענייני בהייחסות לגופו של עניין ולא אדם. כתבתי במכתב שאם לא אקבל תשובות איאלץ לעתור לבג"צ". לסיכום אמר וסרלאוף כי "אני סומך על יריב לווין שינהל את החקיקה בשום שכל".

האזינו



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    השר ישראלוף או בלוף במקום ליועצת שיפנה לרב חחח